10 april 2011

Svagheter

Jag har en svaghet, det gäller mina bröder. Kan inte säga nej till någondera av dem, vad de än ber mig om. Idag gick jag över alla mina gränser, jag gjorde något som nog ingen annan än min lillebror Jonas skulle få mig att göra. Jag gick hit:

Min lillebror har ett alldeles fantastiskt stort uthus och nu ska han börja fixa upp det, men ville att jag skulle fota det först så att det skulle finnas bildbevis på hur det har sett ut förr. Trodde nog inte för mitt liv att jag skulle våga mig in på ett sådant här ställe. Men som sagt jag har två svagheter, den ena heter Jonas och den andra heter Pontus... Får jag själv välja går jag nog hellre in hit:
Jonas och Tinas hus!
Som att stiga rakt in i en inredningstidning! Hit skulle mor gärna åka någon gång utan barn och bara sitta och titta och njuta.

6 kommentarer:

  1. Jättefin blogg du har! Härliga recept. Och huset ni byggt är ju rena rama drömhuset :) Men en liten fråga bara... Varför byggde ni just där, om det nu är översvämningsrisk på vårarna?

    SvaraRadera
  2. Det är väl snarare frågan om att det har varit 2 extrema vintrar efter varandra nu...

    SvaraRadera
  3. Hej anonym!

    Här där vi byggt vårt hus har det inte varit översvämning tidigare. Visst har vi haft översvämmade vägar och åkrar, men aldrig någonsin har det varit så här mycket vatten som det har varit de två senaste åren. OCH precis som Mia skrev har det varit två extrema vintrar efter varandra. Vi bor nästan en km från Kyro älv, så man kan ju inte precis säga att vi byggt på strandkanten och får skylla oss själva!

    Carina

    SvaraRadera
  4. vilket otroligt fint hus jonas har. wow. något sånt vill jag också ha. vet du om något?

    /monica

    SvaraRadera
  5. aha. Måste ju vara grymt jobbigt att se när vattnet stiger och huset är i fara :( Ni kunde inte bygga nån sorts vall själva? Typ en jordvall snyggt insådd med gräs? Eller kanske det inte funkar i praktiken... Naturens krafter är mäktiga!

    Byter helt ämne och...
    Tackar för bakningsinspiration! :))

    SvaraRadera
  6. Monica: Njaa, brukar nog hålla ögon och öron öppna när det gäller så´nt. Lovar att höra av mig om jag får nys om någonting :)

    Anonym: Jo naturens krafter är mäktiga! Vi funderade om vi skulle ha lämnat kvar sandsäckarna runt huset och planterat blommor i dem :) Roligt om du hittat något som intresserat dig i bakväg :o)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...