25 juli 2011

Hello Kitty tårta

I början av juli fyllde min kusins barn Neah 5 år. Hon klagade då åt sin mor att hon inte fick den tårta hon ville ha. Då lovade jag att om hon kommer hit upp så ska jag göra en tårta åt henne. De orden fick jag äta upp när hon tillsammans med resten av familjen kom upp till Österbotten för att hälsa på bl.a. mommo och moffa. Vi blev bjudna på en fantastisk grillduell och jag fick äran att göra en Hello Kitty tårta, precis som Neah hade önskat :o) Jag fick egentligen fria händer, huvudsaken var att det var en Hello Kitty tårta. Hennes mor sa: tänk prinsess, prinsess, prinsess och rosa, rosa, rosa :)Jag hoppas Neah blev nöjd med resultatet!






Tårtan består av en sockerbotten gjord på 6 ägg. Den är fylld med jordgubbar, grädde och vaniljmousse med vitchoklad. Locket på tårtan är marsipan, medan sidorna är spritsade med Flora Visp. Hello Kitty-målningen är gjord i sugarpaste, medan blommorna är gjorda i marsipan.

2 kommentarer:

  1. ja det va inte en dålig tårta...så fin den blev...o säkert blev tjejen glad?..Detdär surpaste har jag aldrig provat,, ser ut som om jag skulle få ta o göra det,,.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Jo, det är nog ett roligt material att jobba med :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...