16 oktober 2011

Korgmönster

Det är så otroligt många som frågat hur jag gör korgmönstret som jag har spritsat på flera av mina tårtor, bl.a. den här och den här. Så nu tänkte jag mig på att försöka göra en liten bildinstruktion.

Börja med att spritsa en lodrät sträng. Spritsa sedan tre vågräta strängar över den lodräta. Lämna två mellanrum mellan de tre vågräta strängarna. Mellanrummet ska vara ungefär lika stort som tyllen på din sprits.

Spritsa sedan en en lodrät sträng igen, men lämna ett litet mellanrum så att spritsen har rum innanför. Spritsa sedan två vågräta strängar i mellanrummen.


Fortsätt med en lodrät sträng med lite mellanrum och sedan tre vågräta strängar.

Upprepa mönstret runt hela tårtan, så har du tillslut ditt korgmönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...