3 juni 2012

Hallonmousse

Den här fyllningen liknar den här, men jag tycker nästan att den här blev snäppet fräschare. Den innehåller ingen färskost som många andra mousser gör och jag tycker att den blev riktigt bra! Den här fyllningen använde jag i min lillebror Pontus tårta.

Hallonmousse (räcker gott och väl till ett tjockt lager i en stor tårta, ca 26 cm i diameter)
4 gelatinblad
225 g hallonpuré
70 g sirap
5 dl vispgrädde

Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten. Koka hallonen så att det mesta av vätskan avdunstar. Blanda en liten del av den varma hallonpurén med de urkramade gelatinbladen så att de löses upp. Blanda resten av hallonen med sirap. Blanda sedan ihop alltihopa. Vispa grädden, men inte för hårt! Vänd ner hallonen mycket försiktigt i grädden.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad fel det blev! Två tryck på ogilla, alldeles i misstag. Älskar din blogg och alla fina recept.
    Hälsningar från en av dina läsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa :) Roligt om du hittat nå´t du gillar i min blogg! Tack för din kommentar :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...